{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

FAQ

Algemeen

Wat is iemand.nl Zakelijk?

iemand.nl Zakelijk brengt vraag en aanbod op het gebied van professionele schoonmaak van de werkruimte bij elkaar. iemand.nl Zakelijk is de ideale schoonmaakoplossing voor het MKB, eenmanszaken en kantoren aan huis. Profiteer van het uitgebreide, professionele netwerk van freelance schoonmakers en het gebruiksvriendelijke en geautomatiseerde platform. In een paar klikken regel je een schone werkplek, tegen een zeer scherp tarief van €24,50 per uur (excl. btw). Geen offertes, maar alles direct geregeld. Daarnaast loopt ook de facturatie en de betalingen automatisch via het platform.

Wat zijn de voordelen van iemand.nl Zakelijk?

Via iemand.nl Zakelijk boek je jouw schone werkplek in slechts een aantal muisklikken. Vul de gewenste tijd en datum in en de rest gaat vanzelf. Geen tijdrovende offertetrajecten, maar één vast scherp tarief van €24,50 per uur (excl. btw). Uiteraard volledig fiscusproof en getoetst door de belastingdienst.

Alle schoonmakers die via iemand.nl Zakelijk schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren, zijn gescreend en verzekerd. Als je om welke reden dan ook wilt opzeggen, dan geldt een opzegtermijn van slechts één week. Via het online platform heb je altijd inzicht in jouw actuele gegevens. Je vindt er een maandelijkse verzamelfactuur voor de administratie en btw-aangifte en beheert er jouw afspraken. De betaling vindt achteraf plaats op basis van de door jou afgenomen schoonmaakuren door middel van een automatische incasso.

  • Bespaar tijd
  • Werk efficiënter aan een opgeruimd bureau
  • Profiteer van het scherpe tarief van €24,50 per uur (excl. btw)
  • Gescreende en verzekerde schoonmakers
  • Laat ons een vervanger zoeken wanneer de gebruikelijke schoonmaker ziek is
  • Ontvang een maandelijkse verzamelfactuur voor jouw administratie

Voor wie is iemand.nl Zakelijk?

iemand.nl Zakelijk is de ideale schoonmaakoplossing voor het MKB, eenmanszaken en kantoren aan huis. Momenteel zijn wij alleen actief in de regio Amsterdam, ZaandamRotterdam, AlmereUtrecht, Leiden, GoudaHaarlem, Amersfoort, Soest, Baarn, Zeist en Den Haag. Op korte termijn zullen we uitbreiden naar andere steden in de Randstad. Houd onze website dus goed in de gaten.

Hoe boek ik een schoonmaker via iemand.nl Zakelijk?

Via iemand.nl Zakelijk boek je makkelijk en snel een gescreende en verzekerde schoonmaker. In slechts drie stappen regel je jouw schone werkplek:

Stap 1: Vul de postcode van het schoonmaakadres in op de homepage;
Stap 2: Selecteer de gewenste datum, tijd en frequentie. Kies voor twee keer per week, wekelijks of om de week;
Stap 3: Vul de bedrijfsgegevens in, rond de boeking af en geniet van je schone werkplek.

Wat is het verschil tussen iemand.nl en iemand.nl Zakelijk?

Bij het zakelijke platform iemand.nl Zakelijk wordt btw geheven, namelijk 21%. Dit maakt het mogelijk om schoonmaakdiensten voor je bedrijf te boeken. Eenmaal per maand wordt er een verzamelfactuur klaargezet in het persoonlijke dashboard. Deze kan gebruikt worden voor de administratie.

Bij het particuliere platform iemand.nl wordt geen btw berekend over het uurtarief. De dienstregeling aan huis is hier van pas.

Een ander verschil is dat bij het zakelijke platform enkel ZZP’ers via het platform werken, dit zijn ervaren schoonmakers met een eigen schoonmaakbedrijf. Zij gaan zelfstandig te werk en begrijpen het bedrijfsleven.

iemand.nl Zakelijk is nog niet beschikbaar in mijn regio, hoe kan dat?

Pas wanneer wij voldoende ervaren schoonmakers hebben gevonden in een regio is het mogelijk om die betreffende regio een boeking te plaatsen. Zijn wij nog niet actief in jouw regio? Neem gerust telefonisch contact op via 088-4300505. Wellicht kunnen wij iemand vinden die wel in jouw regio kan schoonmaken.

Schoonmaker

Wie is de schoonmaker?

Via iemand.nl Zakelijk werken zelfstandige schoonmaakprofessionals (ZZP'ers). Zij zijn ervaren in de schoonmaak van kantoren, bedrijfsruimtes en andere werkplekken. De schoonmakers zijn niet in dienst bij iemand.nl Zakelijk. Alle professionals zijn gescreend, verzekerd en getoetst op ervaring door middel van referenties en persoonlijke gesprekken. 

Welke werkzaamheden kan ik verwachten van de schoonmaker?

Er zijn een aantal basisschoonmaakwerkzaamheden die je van elke professional mag verwachten: het reinigen van het sanitair, het wassen van de ramen (aan de binnenkant) en het schoonmaken van het trappenhuis, de kantoorvloer en de werkplekken. Andere wensen kunnen jullie natuurlijk altijd met elkaar afstemmen. Wij raden aan om tijdens de eerste schoonmaakbeurt de werkzaamheden samen te bespreken.

Hoe screenen jullie de schoonmakers?

Wij vinden het belangrijk dat je de schoonmakers vertrouwt, daarom screenen we iedereen vooraf. We hebben eerst een telefonisch kennismakingsgesprek. Tijdens deze intake bespreken we onder meer relevante werkervaring, eerdere referenties en persoonlijk motivatie. Op basis van het gesprek bepalen wij of de schoonmaker geschikt is om via het platform van iemand.nl Zakelijk te werken. Ook wanneer zij eenmaal aan de slag zijn, blijven wij hen volgen. Klanten kunnen hun feedback geven via ons beoordelingssysteem.

Wanneer de schoonmaker eenmaal aan de slag is, blijft zijn of haar functioneren inzichtelijk via het beoordelingssysteem en door middel van feedback via het platform. Het is juist daarom van essentieel belang dat de opdrachtgevers kritisch blijven en eventuele op- of aanmerkingen over het functioneren van de schoonmaker via het platform melden.

Is het mogelijk om eerst een kennismaking met een schoonmaker in te plannen?

Wanneer je schoonmaakverzoek is geaccepteerd door de schoonmaker, is het mogelijk om tijdens de eerste schoonmaakbeurt kennis te maken. Wanneer er geen klik is, gaan wij op zoek naar een andere dienstverlener.

Account

Hoe geef ik een verhuizing door?

Een verhuizing is zo geregeld. Stuur een mail met jouw bedrijfsnaam en nieuwe adresgegevens naar klantenservice@iemand.nl en wij passen alles direct voor je aan. Mocht jouw nieuwe kantoor buiten het werkgebied van de schoonmaker vallen dan neemt de klantenservice contact met je op.

Boeking

Hoe kan ik een afspraak wijzigen?

Jouw afspraken beheer je eenvoudig via de chatfunctie in het persoonlijke dashboard. Je kunt alles afstemmen met de schoonmaker. Geef eventuele wijzigingen wel tijdig door, zodat beide partijen tijdig weten waar ze aan toe zijn. Mochten jullie er niet uitkomen, dan staat de klantenservice uiteraard voor je klaar. 

Wat moet ik doen als de schoonmaker langer of korter werkte dan afgesproken?

Heeft de schoonmaker langer of korter gewerkt dan initieel is afgesproken? Geef deze wijzigingen dan binnen 48 uur na de uitgevoerde schoonmaakbeurt door aan de klantenservice via klantenservice@iemand.nl. De wijzigingen worden doorgevoerd in het systeem.

Ben je het niet eens met de duur van de uitgevoerde schoonmaakbeurt? Bespreek dit dan in eerste instantie met de schoonmaker zelf. Mochten jullie er onderling niet uit kunnen komen, geef dit dan door aan de klantenservice via klantenservice@iemand.nl.

Hoe bereken ik het aantal uur dat ik moet boeken?

De minimale afname via iemand.nl Zakelijk is 2 uur per schoonmaakbeurt. Als je twijfelt over het aantal schoonmaakuren voor jouw werkplek, adviseren we de eerste keer 2 uur te boeken en ter plekke met de schoonmaker af te stemmen hoeveel uur er nodig is. Mocht je het aantal schoonmaakuren daarna willen bijstellen, stem dit dan eerst af met de schoonmaker en geef dit vervolgens door aan de klantenservice via klantenservice@iemand.nl. 

Wanneer zijn de schoonmakers beschikbaar?

De schoonmakers die via iemand.nl Zakelijk werken, zijn niet aan kantooruren gebonden. Zij zijn 7 dagen per week van 07:00 tot 22:00 uur beschikbaar. Je kiest dus zelf de dag, tijdstip en datum die jou het beste uitkomen. 

Wat gebeurt er als de schoonmaker ziek is?

Indien de schoonmaker ziek is, kun je in overleg met de schoonmaker kijken of deze een alternatief kan bieden. Tevens is het mogelijk om via het platform een andere schoonmaker te zoeken. Indien hier hulp bij nodig is, kan met de klantenservice contact worden opgenomen om zo samen de mogelijkheden voor een passend alternatief te onderzoeken.

Voorstel aanvragen

Liever eerst een voorstel ontvangen? Wij adviseren je graag welke schoonmaakoplossing het beste bij jou past. Vraag eenvoudig een voorstel aan en wij bellen je binnen 1 werkdag terug om in kaart te brengen wat jouw wensen zijn. Klik hier om een voorstel aan te vragen.

Proces

Wat moet ik doen als de schoonmaker voor het eerst langskomt?

Wij adviseren je om tijdens de eerste schoonmaakbeurt aanwezig te zijn om kennis te maken met de schoonmaker en de schoonmaakwerkzaamheden met elkaar te bespreken. Het is niet verplicht om aanwezig te zijn. Je kunt de schoonmaker namelijk ook instrueren via de chatfunctie in jouw persoonlijke dashboard.            

Wat gebeurt er als ik een boeking heb geplaatst?

Nadat de boeking is geplaatst, wordt het schoonmaakverzoek op basis van jouw wensen doorgestuurd aan de beschikbare schoonmaker(s) bij jou in de buurt. Zodra een schoonmaker het verzoek accepteert, ontvang je een bevestigingsmail. Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur bevestiging. 

Wat moet ik doen voordat de schoonmaker komt?

Wij adviseren je om het kantoor of de bedrijfsruimte van te voren op te ruimen, zodat de schoonmaker direct aan de slag kan. Daarnaast is het jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat alle benodigde schoonmaakspullen aanwezig zijn. Via iemand.nl Zakelijk is er de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief een schoonmaakmiddelen abonnement af te nemen op basis van het aantal schoonmaakuren die je afneemt. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de benodigde schoonmaakmiddelen zelf in huis te halen.  

Wie regelt de schoonmaakspullen?

Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat de schoonmaakspullen op het schoonmaakadres aanwezig zijn. Uiteraard denkt iemand.nl Zakelijk graag met je mee en bieden we je de mogelijkheid om een schoonmaakmiddelen pakket bij ons af te nemen. Hier kun je drie maanden mee vooruit. Je bestelt het abonnement via jouw dashboard of aan het einde van het boekingsproces.

Regel je liever zelf de schoonmaakspullen, maar weet je niet precies wat je in huis moet halen? Bekijk dan deze lijst met schoonmaakmiddelen en - artikelen die wij adviseren.

Wat houdt het schoonmaakpakket in?

Na het afronden van de boeking heb je de mogelijkheid om een schoonmaakmiddelenpakket via iemand.nl Zakelijk te bestellen. Het pakket is gemakkelijk online aan te vragen en wordt automatisch iedere drie maanden toegestuurd. De kosten worden apart gefactureerd en uitgesplitst op het maandoverzicht. De prijzen verschillen per schoonmaakpakket. Dit is afhankelijk van het aantal schoonmaakuur dat er per week of twee weken nodig is. Klik hier voor meer informatie over de schoonmaakpakketen.

Wat als de schoonmaker te laat is?

Als de schoonmaker te laat is, overleggen jullie samen hoe deze tijd ingehaald kan worden. Laat de schoonmaker bijvoorbeeld langer doorwerken of spreek af dat de verloren tijd op een ander moment ingehaald wordt. Als de schoonmaker minder lang heeft gewerkt dan normaal, geef je dit binnen 48 uur door aan de klantenservice via klantenservice@iemand.nl. Wij passen de wijziging aan in het systeem. 

Wat als de schoonmaker niet op komt dagen?

Als de schoonmaker niet aanwezig is op het afgesproken tijdstip, probeer je hem of haar eerst te bereiken via de chatfunctie in jouw dashboard. Krijg je hierop geen reactie? Neem dan contact op met de klantenservice. Wij helpen je graag verder met het vinden van een passende oplossing. 

Ik kan de schoonmaker onverwachts niet binnenlaten, wat nu?

Geen paniek! Mocht er onverwachts iets gebeuren waardoor je de schoonmaker niet kunt binnenlaten, neem dan contact op met de schoonmaker via de chatfunctie in jouw dashboard. Wanneer een schoonmaakbeurt niet kan doorgaan, verzetten jullie samen de afspraak naar een later tijdstip. 

Hoe neem ik contact op met mijn schoonmaker?

Via de chatfunctie in jouw dashboard neem je eenvoudig contact op met de schoonmaker.

Facturen en betaling

Wanneer betaal ik voor de geleverde schoonmaakdienst?

De betaling vindt plaats nadat de schoonmaakbeurt is uitgevoerd. De kosten worden per uitgevoerde schoonmaakbeurt automatisch achteraf afgeschreven. De betalingen, facturatie en verzamelfacturen zijn inzichtelijk via jouw persoonlijke dashboard.

Hoe werkt de facturatie?

iemand.nl Zakelijk staat voor online gemak en transparantie. Daarom willen wij het jou zo gemakkelijk en overzichtelijk mogelijk maken. Eén keer per maand ontvang je een verzamelfactuur in jouw dashboard. Hierop staan alle schoonmaakkosten van de desbetreffende maand. De verzamelfactuur kan gebruikt worden voor eigen administratie en btw-aangifte.

Waar zie ik de status van de betalingen?

De betaling vindt plaats nadat de schoonmaakbeurt is afgerond. De kosten worden per uitgevoerd schoonmaakbeurt automatisch afgeschreven. De status van deze betalingen vind je terug in het 'Besteloverzicht' in jouw dashboard.

Wat is het uurtarief?

iemand.nl Zakelijk hanteert een landelijk vast tarief van €24,50 per uur exclusief 21% btw en de kosten voor schoonmaakspullen en -materialen. De minimale afname per schoonmaakbeurt bedraagt 2 uur.

Schade / verzekering

Heeft de schoonmaker iets beschadigd?

Bespreek de schade met de schoonmaker. Via iemand.nl Zakelijk is de schoonmaker verzekerd tegen schade vanaf 350 euro. Tot dit bedrag geldt het eigen risico. Klik hier voor meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering, het schadeformulier en de contactgegevens van de verzekeraar.