{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

FAQ

Algemeen

Wat is iemand.nl?

Via iemand.nl boek je eenvoudig een betrouwbare en ervaren schoonmaakhulp die bij jou past. De boeking voor bij jou thuis kan zowel eenmalig als terugkerend zijn. Geen zorgen meer over de betaling, dit wordt namelijk automatisch achteraf geregeld. Daarnaast zijn de hulpen vooraf uitvoerig gescreend en verklaren zij in het bezit te zijn van een aansprakelijkheidsverzekering. Dankzij de uitgebreide screening en de beoordeling vanuit de klant, zijn alleen de beste schoonmaakhulpen werkzaam via het platform. Een schoon huis is dus zo geregeld via iemand.nl!

Waar vind ik de algemene voorwaarden van iemand.nl?

Klik hier voor de algemene voorwaarden van iemand.nl. Ook vind je hier het privacy- en cookiebeleid.

Over de schoonmaakhulpen

Krijg ik altijd dezelfde schoonmaakhulp?

Ja. Bij een terugkerende boeking bepaal je met welke hulp je een overeenkomst wilt aangaan. Desgewenst kan de klantenservice je in contact brengen met een andere schoonmaakhulp wanneer je bij het gebruik van het platform tegen vragen aanloopt. Het is te allen tijde mogelijk om van schoonmaakhulp te wisselen indien gewenst.

Wie is de schoonmaakhulp?

De dienstverleners zijn particuliere huishoudelijke hulpen die via iemand.nl hun schoonmaakdiensten aanbieden. Vooraf hebben zij een grondig screeningproces doorlopen. De hulpen organiseren hun eigen werkzaamheden via het platform, zijn niet in dienst van iemand.nl en werken via de Regeling dienstverlening aan huis.

Is de schoonmaakhulp in dienst bij iemand.nl?

Nee, iemand.nl zorgt alleen voor een platform waarop vraag naar en aanbod van schoonmaakwerkzaamheden bij elkaar kunnen komen. De schoonmaakhulpen werken via de Regeling dienstverlening aan huis. Wel hebben de hulpen vooraf een uitvoerige screening gehad. Bovendien verklaren zij in het bezit te zijn van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). 

Welke werkzaamheden kan ik verwachten van de schoonmaakhulp?

Het is raadzaam om voor de eerste schoonmaakbeurt met de schoonmaakhulp de te verwachten werkzaamheden te bespreken. Onder de basisschoonmaakwerkzaamheden vallen stofzuigen, dweilen, afstoffen, ramen lappen en het schoonmaken van de badkamer, wc en keuken. Andere werkzaamheden, zoals strijken en wassen, kunnen natuurlijk altijd in overleg met elkaar worden afgestemd. 

Kan de schoonmaakhulp ook strijken en de was opvouwen?

Voor de meeste schoonmaakhulpen is dit geen probleem. Wij raden aan om voorafgaand aan de schoonmaakbeurt dit te overleggen met de desbetreffende hulp.

Wat betekent een gescreende schoonmaakhulp?

Alle schoonmaakhulpen hebben een intakegesprek met iemand.nl. Tijdens dit gesprek worden onder andere de volgende zaken besproken: relevante schoonmaakervaring, eerdere referenties en motivatie. Op basis van dit gesprek wordt bepaald of de schoonmaakhulp geschikt is om van het platform van iemand.nl gebruik te mogen maken.

Daarnaast moeten alle hulpen beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag en een geldig Nederlands bankrekeningaccount. 

Kan ik mijn schoonmaakhulp een sleutel geven?

Uiteraard kan je de sleutel aan jouw persoonlijke schoonmaakhulp overhandigen. Uit praktisch oogpunt kiezen de meeste vaste klanten hiervoor.

Account

Heb ik een account nodig?

Bij het plaatsen van je eerste boeking wordt er automatisch een account aangemaakt. Met dit account kun je onder andere de uitgevoerde en toekomstige boekingen inzien. Ook heb je via het account de mogelijkheid om met je schoonmaakhulp te chatten.

Hoe kan ik mijn adres aanpassen?

Ben je verhuisd en wil je je adres aanpassen? Neem dan contact op met de klantenservice om jouw wijzigingen door te geven.  

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Neem contact op met de klantenservice om je wijziging door te geven. Dit kan zowel telefonisch als per e-mail. Vermeld in het laatste geval zowel je oude als nieuwe e-mailadres. Wij zullen je de wijziging zo snel mogelijk doorvoeren en je hiervan op de hoogte brengen.

Hoe kan ik mijn adres aanpassen?

Ben je verhuisd en wil je je adres aanpassen? Neem dan contact op met de klantenservice om jouw wijzigingen door te geven.  

Hoe kan ik mijn wachtwoord resetten?

Ga naar de homepage van iemand.nl en klik op de knop ‘inloggen’ rechtsboven in het scherm. Klik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. Voer je e-mailadres in en klik op ‘Wachtwoord ophalen’. Je ontvangt direct een link waarmee je het wachtwoord kan resetten.

Heb je de link niet ontvangen? Kijk dan of deze niet in je spam map terecht is gekomen. Mocht dit ook niet het geval zijn, neem dan contact op met de klantenservice, zodat wij je verder kunnen helpen.

Boeking

Hoe werkt het?

Het boekingsproces bestaat uit drie eenvoudige stappen. Via iemand.nl vul je de postcode van het schoonmaakadres in. Daarna selecteer je de datum en tijd die jou het beste uitkomt. Jouw schoonmaakverzoek wordt verstuurd naar alle beschikbare schoonmaakhulpen bij jou in de buurt, zodat je verzekerd kan zijn van een schoon huis. Op basis van jouw voorkeuren heb je de mogelijkheid om eventueel hulpen uit de lijst te verwijderen die niet aan jouw wensen voldoen.

De schoonmaakhulp die het verzoek als eerste accepteert komt op de aangegeven datum en tijd schoonmaken. Een bevestiging van acceptatie ontvang je via de app en mail. Voordat de eerste schoonmaakbeurt plaatsvindt kun je al via de chatfunctie contact opnemen met de hulp.

De betaling vind automatisch achteraf na de boeking plaats.

Hoe kan ik een afspraak wijzigen?

Neem vooraf contact op met de schoonmaakhulp via de chatfunctie om een nieuwe tijd en datum af te spreken. Onderling kan dit afgesproken worden. Je kan uiteraard ook contact op nemen met onze klantenservice om de wijzigingen door te geven zodat dit in de administratie op het platform kan worden aangepast.

Let op: de boeking kan niet binnen 24 uur voor de schoonmaakbeurt gewijzigd worden.

Wijzigen of opzeggen van jouw terugkerende boeking?

Wil je een wijziging doorvoeren voor jouw terugkerende boeking, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. Via de klantenservice kan je deze boeking wijzigingen of annuleren. Doe dit altijd in overleg met jouw persoonlijke schoonmaakhulp, dit kan via de chatfunctie.

Kan ik ook boeken voor een ander?

Je kunt via iemand.nl ook heel gemakkelijk een eenmalige of terugkerende schoonmaakbeurt voor een ander boeken. Wanneer je bent ingelogd klik je op ‘Boek schoonmaker’. Vervolgens voer je de postcode in van het huis waar schoongemaakt moet worden en doorloop je in 3 stappen het boekingsproces. Het bedrag zal automatisch worden afgeschreven van het rekeningnummer dat is gekoppeld aan jouw account.

Hoe kan ik de duur van de boeking aanpassen?

Het kan zo zijn dat de schoonmaakhulp langer of korter heeft gewerkt dan van tevoren is afgesproken. Dit kan je tot 48 uur na de boeking doorgeven aan onze klantenservice. Het bedrag wordt vervolgens automatisch aangepast en achteraf afgeschreven.

Is iemand.nl beschikbaar in mijn regio?

Vul je postcode in op de homepage van iemand.nl. Als we actief zijn in jouw regio, dan word je doorgestuurd naar de volgende stap in het boekingsproces. Indien dit niet het geval is, dan heb je de keuze om jouw e-mailadres achter te laten, zodat wij jou op de hoogte kunnen brengen als wij wel actief zijn in jouw regio.

Kan ik voor de volgende dag boeken?

Helaas is het niet mogelijk om voor de volgende dag te boeken. Wanneer je een schoonmaakhulp wilt boeken, dan kan dit uiterlijk twee dagen van te voren gedaan worden. Mocht je er niet uitkomen, dan helpt de klantenservice je graag verder.

Wat als ik op vakantie ga?

Wanneer je als terugkerende klant op vakantie gaat, dan kan je de schoonmaak voor de desbetreffende periode kosteloos annuleren via de klantenservice. Geef het graag op tijd door, zodat de schoonmaakhulp ook op tijd ingelicht kan worden.

Let op: een wijziging of annulering van de boeking kan tot 24 uur voorafgaand aan de boeking worden doorgegeven.

Proces

Moet ik thuis zijn op het moment dat de schoonmaakhulp bij mij komt?

Het is aan te raden om tijdens de eerste schoonmaakbeurt thuis te zijn om kennis te maken met elkaar. Tijdens deze kennismaking kan je het huis laten zien en de schoonmaakwerkzaamheden met elkaar te bespreken.

Als je zelf niet thuis bent raden wij aan om via de chatfunctie contact op te nemen met de schoonmaakhulp. Op deze manier kan je aan de hulp doorgeven hoe hij/zij toegang krijgt tot jouw huis, bijvoorbeeld door een sleutel bij de buren achter te laten.

Wat gebeurt er nadat ik een schoonmaakbeurt heb geboekt?

Wanneer de boeking is afgerond wordt het schoonmaakverzoek doorgestuurd naar de door jou gekozen schoonmaakhulp(en). De eerste hulp die het verzoek accepteert zal bij jou thuis komen schoonmaken. Van deze acceptatie ontvang je bericht via de app en mail. Via de chatfunctie is het mogelijk om contact op te nemen met desbetreffende schoonmaakhulp voordat hij/zij langskomt.

Wat moet ik doen voordat de schoonmaakhulp komt?

Wij adviseren altijd om het huis van te voren op te ruimen, zodat de schoonmaakhulp direct aan de slag kan gaan met schoonmaken. Ook is het handig dat je alle benodigde schoonmaakspullen in huis hebt. Kijk voor tips op deze lijst.

Wie regelt de schoonmaakspullen?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het in huis hebben van de juiste schoonmaakspullen.

Wil je tips over de schoonmaakspullen die je nodig hebt? Bekijk dan de volgende lijst. Twijfel je of je alles hebt? Neem dan contact op met jouw persoonlijke schoonmaakhulp via de chatfunctie.

Is de schoonmaakhulp te laat?

Wanneer de schoonmaakhulp te laat is, overleg dan samen hoe deze verloren tijd ingehaald kan worden.

Is de schoonmaakhulp niet komen opdagen?

Is je schoonmaakhulp niet aanwezig op het afgesproken tijdstip en heb je geen andere afspraken gemaakt? Probeer de schoonmaakhulp dan te bereiken via de chatfunctie. Krijg je geen reactie? Neem dan telefonisch contact op 088-4300555 of stuur een e-mail naar klantenservice@iemand.nl.

Niet tevreden over de geleverde kwaliteit?

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van de geleverde schoonmaakwerkzaamheden? Bespreek dit dan samen met jouw schoonmaakhulp. Vaak resulteert dit in de verbetering van de kwaliteit. Mocht je er samen toch niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder en gaan eventueel op zoek naar een andere geschikte schoonmaakhulp.

Daarnaast is het mogelijk om de schoonmaakhulp een beoordeling te geven via jouw persoonlijke dashboard. Deze terugkoppeling helpt de hulp om in de toekomst het punt van kritiek te verbeteren.

Hoe beoordeel ik mijn schoonmaakhulp?

Door in te loggen op je persoonlijke account kan je via 'Besteloverzicht' de schoonmaakhulp beoordelen. Klik hiervoor op 'Nu beoordelen', geef het aantal sterren aan en licht je beoordeling verder toe in het opmerkingenveld. Deze feedback is van groot belang en zorgt er mede voor dat de kwaliteit van de schoonmaakhulpen gewaarborgd blijft.

Veranderen van schoonmaakhulp?

Heb je een wekelijkse of tweewekelijkse schoonmaakbeurt geboekt en van de betreffende schoonmaakhulp wil je niet langer gebruik maken, neem dan contact op met de klantenservice. Wij zullen op zoek gaan naar een andere schoonmaakhulp die qua profiel voldoet aan jouw verwachtingen.

Als je een eenmalige schoonmaakbeurt  hebt afgenomen, dan is het mogelijk om bij de eerstvolgende boeking direct een andere schoonmaakhulp te kiezen.

Ik kan de schoonmaakhulp onverwachts niet binnenlaten, wat moet ik doen?

Geen paniek! Mocht er onverwachts iets gebeuren waardoor je de hulp niet kunt binnenlaten, neem dan contact op met de schoonmaakhulp via de chatfunctie.

Mocht het zo zijn dat de geboekte schoonmaak niet kan doorgaan, verzet dan samen de afspraak.

Hoe kan ik contact opnemen met mijn schoonmaakhulp?

Via de chatfunctie in jouw persoonlijke dashboard is het mogelijk om contact op te nemen met de schoonmaakhulp. De chatfunctie is beschikbaar via de website en app.

Wanneer je bent ingelogd op de website, en een boeking hebt geplaatst, dan vind je de chatfunctie terug onder ‘Dashboard’. Hier worden jouw aankomende boekingen weergegeven met de optie om een chatgesprek te starten. Klik hiervoor in de boeking op ‘Contact’.

Wanneer je bent ingelogd op de app, dan kan je een chatgesprek starten wanneer je op de desbetreffende boeking klikt in het ‘Dashboard’.

Hoe kan ik iemand.nl beoordelen?

Elke dag zijn wij bezig om het platform te verbeteren en te optimaliseren, jouw feedback speelt hierin een belangrijke rol. Wij werken samen met Klantenvertellen.nl, hier kan je in een paar minuten een beoordeling geven. Het is uiteraard ook mogelijk om jouw feedback telefonisch of per mail door te geven.

Facturen en betaling

Wanneer vindt de betaling plaats?

De betaling vindt plaats nadat de schoonmaakbeurt is uitgevoerd door de schoonmaakhulp. De kosten van de door jou gemaakte boeking worden automatisch achteraf afgeschreven na ongeveer zeven werkdagen.

Wat kost een schoonmaakbeurt?

De prijzen zijn 14,50 euro per uur voor een wekelijkse of tweewekelijkse boeking. Voor eenmalige boekingen zijn de prijzen 15,50 euro per uur. Het minimale aantal uur van één schoonmaakbeurt bedraagt 2,5 uur. 

Zijn de tarieven inclusief of exclusief BTW?

Er wordt geen BTW berekend over de tarieven. De Regeling dienstverlening aan huis is van toepassing.

Wie is Pay.nl?

Pay.nl is de payment provider waar iemand.nl mee samenwerkt. Zij zijn gespecialiseerd in veilige online betaalsystemen. Pay.nl beheert de betaalgegevens en faciliteert het betaalproces. Bekijk hun website voor meer informatie.

Kan ik de schoonmaakhulp met contant geld betalen?

Nee. De schoonmaakhulpen die via iemand.nl werken worden betaald via het platform en zullen daarom ook geen cash accepteren.

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Na iedere schoonmaakbeurt zal er in jouw persoonlijke dashboard automatisch de factuur van de desbetreffende boeking te downloaden zijn in PDF formaat. Je vindt de facturen bij ‘Besteloverzicht’.

Acties

Eerste schoonmaakbeurt gratis

iemand.nl wil nieuwe klanten graag kennis laten maken met haar diensten, daarom krijgen alle klanten die een terugkerende boeking plaatsen – wekelijks of tweewekelijks – tijdelijk de eerste schoonmaakbeurt gratis met de actiecode: WELKOM. Deze code kan aan het einde van het boekingsproces worden ingevuld.

Voor deze actie gelden onderstaande voorwaarden:

  • De actie is alleen geldig voor nieuwe klanten en kan per huishouden maar één keer worden ingezet.
  • De actie is alleen geldig voor klanten die een terugkerende boeking plaatsen – wekelijks of tweewekelijks en kan niet worden gecombineerd met andere acties.
  • Bij gebruik van de actie ga je akkoord met een minimale afname van 2 maanden. Je kunt na deze periode per dag kosteloos opzeggen.

Klik hier om de actie te bekijken.

Klik hier voor meer informatie over de actievoorwaarden.

Schade / verzekering

Heeft de schoonmaakhulp iets beschadigd?

Bespreek dit dan met samen met de schoonmaakhulp. Indien de verzekering van de klant of hulp niet of onvoldoende dekking verleent kan een beroep worden gedaan op de aanvullende verzekering die iemand.nl namens de schoonmaakhulpen heeft afgesloten. Wanneer een beroep wordt gedaan op deze verzekering geldt een eigen risico van €350,-.

Klik hier voor meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering, het schadeformulier en de contactgegevens van de verzekeraar.

Diefstal?

Is er iets verdwenen bij jou thuis, bespreek dit dan met de schoonmaakhulp. Kom je hier niet uit, overweeg dan om aangifte te doen bij de politie en neem contact op met de klantenservice.